الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارسا خوانی

⓿دانلودجزوه.مقاله.پروژه.کارآموزی⓿


وقتی در جستجوی خودت باشی ، خداوند را در کنارت احساس می کنی


الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارسا خوانی

الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارسا خوانی

 

 پایان نامه الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارسا خوانی

چکیده : هدف: پژوهش حاضر با هدف تعیین الگوی ترسیم ساعت در کودکان با و بدون نارساخوانی تحولی و ارزیابی کاربرد ترسیم ساعت به عنوان ابزاری عصب-روان شناختی در جمعیت کودکان ایرانی انجام شده است.روش:پژوهش حاضر از نوع پس رویدادی با گروه همتا است که در آن 35 دانش آموز نارساخوان 9 تا 11 ساله قم به روش نمونه گیری در دسترس و 35 دانش آموز عادی از نظر سن،جنس،دست برتری،پایه تحصیلی و بهره هوشی همتا شده بودند،به صورت تصادفی انتخاب شدند از این رو حجم کل نمونه مورد بررسی 70 نفر بود.مفهوم سازی زمان و ترسیم ساعت،به طور جداگانه و با استفاده از سامانه نمره گذاری کوهن و همکاران(2000)که بر روی کودکان مدرسه رو هنجار شده بود،مورد ارزیابی قرار گرفت.داده ها با تحلیل واریانس چند متغیری تحلیل شد.یافته ها:نتایج نشان داد که عملکرد کودکان با نارساخوانی تحولی،به طور معناداری از کودکان عادی ضعیف تر است.تحلیل کیفی عملکرد،خطاهایی را آشکار ساخت که ناشی از برنامه ریزی ضعیف در انجام تکلیف های نیازمند هماهنگی است.نتیجه گیری:با توجه به تحلیل کمی و کیفی و تفاوت های بین الگوی ترسیم ساعت در کودکان و با و بدون نارساخوانی تحولی،آزمون ترسیم ساعت ابزار غربالگری مناسب و بخش سودمندی از ارزیابی جامع عصب-روانشناختی در کودکان با نارساخوانی تحولی است.  کلید واژه ها:آزمون ترسیم ساعت،نارساخوانی تحولی،ارزیابی عصبی –روان شناختی،کارکردهای اجرایی

فهرست مطالب:

  • فصل اول :کلیات
  • مقدمه
  • بیان مسأله
  • اهمیت و ضرورت پژوهش
  • اهداف پژوهش
  • اهداف کلی
  • اهداف جزئی
  • فرضیه های پژوهش
  • تعریف مفهومی وعملیاتی متغیرها
  • فصل دوم:پیشینه و ادبیات تحقیق
  • تعریف اختلالهای یادگیری
  • تعریف کمیته مشورتی ملی در مورد کودکان معلول(NACHC)
  • تعریف آئین نامه فدرال(1977)
  • تعریف کمیته مشترک ملی از اختلالهای یادگیری
  • تعریف اداره خدمات توانبخشی از اختلالهای یادگیری
  • سیر تحولی تاریخی اختلالهای یادگیری
  • 1)دوره بنیانگذاری
  • 2)دوره انتقالی
  • الف : کودکان آسیب دیده مغزی
  • ب : سندرم اشتراوس
  • ج : بدعملکردی جزئی مغز
  • د: اختلالهای یادگیری
  • 3)دوره یکپارچگی
  • 4)دوره معاصر(از سال 1980 تا کنون)
  • شیوع اختلالات یادگیری
  • طبقه یندی اختلالهای یادگیری بر مبنای DSM-IV-IR
  • 1)اختلال خواندن
  • 2)2)اختلال ریاضیات
  • 3)اختلال بیان نوشتاری
  • شیوع نارساخوانی
  • نشانه های بالینی نارساخوانی
  • اختلالهای همراه با نارساخوانی
  • کوهن و همکاران
  • سامانه نمره گذاری کوهن و همکاران(2000)
  • ارزیابی ترسیم صفحه ساعت
  • روایی پیش بینی
  • تحول ترسیم ساعت در کودکان عادی
  • ترسیم ساعت در کودکان با خوانش پریشی تحولی
  • ترسیم ساعت در کودکان با اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی
  • جایگاه آموزش ساعت در کودکان ایرانی
  • فصل سوم
  • روش پژوهش
  • مقدمه
  • طرح پژوهش
  • جامعه آماری
  • نمونه و روش نمونه گیری
  • ابزارهای پژوهش
  • 1-مقیاس تجدید نظر شده هوش وکسلر کودکان
  • 2-پرسشنامه محقق ساخته برای گردآوری اطلاعات جمعیت شناختی
  • 3-پرسشنامه اختلال رفتاری راتر
  • 4-آزمون رشد ادراک دیداری فراستیک
  • 5-آزمون تشخیص خواندن
  • 6-آزمون ترسیم ساعت
  • 1-6- کوهن و همکاران
  • 2-6- ایدن و همکاران(2003)
  • روش گردآوری داده ها
  • روشهای تجزیه و تحلیل آماری- تحلیل واریانس چند متغیریMANOVA
  • فهرست جداول
  • فهرست پیوست ها

...

فرمت فایل: DOCX (ورد 2007) قابل ویرایش تعداد صفحات: 124

 

برای دانلود فایل اینجا کلیک کنید




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نظرات:



اخرین مطالب